About

Cost
$ $ $ $ $
Difficulty
• • • • •
Time
30 mins

Easy Crown
an easy Elven crown :D sorry my steps are kinda long :P

Posted by ChristineMarie from Cincinnati, Ohio, United States • Published See ChristineMarie's 94 projects »
Tags

PrintEmbed
  • Step 1

    Get a wire pants hanger(the kind with the paper bar on the bottom) remove the paper bar. unwrap the hanger(the part it hangs from) and shape it around your head. tuck the ends over and under(they should stay)Paint it to the wrapped part with the chrome blue polish(or whatever color you choose of course)

  • How to make a tiara / crown. Elven Crown - Step 2
    Step 2

    take some lace and cut them into the shape of your leaves. mod podge(i used regular glue though)the "leaves" to a piece of paper. cut the paper out and glue it to the same sheet over and over until it is four layers thick. throw it in the oven for about 5 mins on 350. you want them to be stiff and have some texture and what not.They look kinda crappy right?? hahahahahaha they aren't done!!!

  • How to make a tiara / crown. Elven Crown - Step 3
    Step 3

    while they are still all on the same paper paint them with black nail polish. . . welp ya thought they couldn't look worse didn't ya??? well now they do.

  • How to make a tiara / crown. Elven Crown - Step 4
    Step 4

    let them dry. then take your chrome polish again and dry brush it on. . .dont know how to dry brush?? lemme tell ya!! take your nail polish brush and paint it on a piece of paper until most of the paint is gone THEN paint on your leaves.

  • How to make a tiara / crown. Elven Crown - Step 5
    Step 5

    BOOM LEAVES!!! oh wait. . . cut em out!!! (you can see where i got most the polish off in the back on the piece of paper :P ) NOW YOU GOT LEAVES RIGHT?!?!?! not quite omg they are white on the back!!! pure disaster!!! haha

  • How to make a tiara / crown. Elven Crown - Step 6
    Step 6

    just paint the back either black or with the chrome polish :) tada!!! there ya go

  • How to make a tiara / crown. Elven Crown - Step 7
    Step 7

    now you glue your leaves into the position you want them(you may add more or less of course) and you paint your bauble(to do this paint the BACK with the glitter polish and let it dry. paint the middle with a dark blue polish and let it dry. Then go over it with the chrome and let it dry.

    once everything is dry and ready you assemble it onto your crown. the bauble on the part that goes down towards your forehead and the leaves on the sides with hot glue

  • How to make a tiara / crown. Elven Crown - Step 8
    Step 8

    Throw on some elf ears and your crown and your good to go :D lol

Made this project? Share your version »

Comments